Youth and Adults Education and social representations: psychosocial study among EJA students

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20435/inter.v21i3.2312

Keywords:

school, youth and adult education, social representations

Abstract

This study aimed at apprehending the social representations (RSs) of students of Youth and Adult Education (EJA) about the school, the modality “youth and adult education” itself, and the future. The results indicated that the RS of the school is anchored to the acquisition of knowledge and the socialization. The EJA is an opportunity to complete the studies, obtain knowledge, and training. The future, by several times, is represented by family, work, the possibility of employment, marriage, and care of children.

Author Biographies

Carolina Martins Moraes, Universidade Federal do Piauí (UFPI)

Mestra em Psicologia no Programa de Pós-Graduação em Psicologia pela Universidade Federal do Piauí (UFPI). Psicóloga. Pesquisadora pela Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado do Piauí (Fapepi).

Ludgleydson Fernandes de Araújo, Universidade Federal do Piauí (UFPI)

Doutor em Psicologia pela Universidad de Granada (Espanha), com período sanduíche na Università di Bologna (Itália). Mestre em Psicologia e Saúde pela Universidade de Granada (Espanha); mestre em Psicologia Social e especialista em Gerontologia pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Psicólogo. Professor orientador do Programa de Pós-Graduação (Stricto Sensu) em Psicologia da Universidade Federal do Piauí (UFPI). Bolsista de Produtividade PQ-2 em pesquisa pelo CNPq. Coordenador do GT da Associação Nacional de Pesquisa e Pós-Graduação em Psicologia (Anpepp) “Relações Intergrupais: Preconceito e Exclusão Social”.

Fauston Negreiros, Universidade Federal do Piauí (UFPI)

Doutor e mestre em Educação pela Universidade Federal do Ceará. Psicólogo pela Universidade Estadual do Piauí. Professor-pesquisador adjunto IV do Departamento de Psicologia, do Programa de Pós-Graduação (Stricto Sensu) em Psicologia e do Programa de Pós-Graduação (Stricto Sensu) Ciência Política da Universidade Federal do Piauí (UFPI).

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Published

2020-09-16

How to Cite

Moraes, C. M., Araújo, L. F. de, & Negreiros, F. (2020). Youth and Adults Education and social representations: psychosocial study among EJA students. Interações (Campo Grande), 21(3), 529–541. https://doi.org/10.20435/inter.v21i3.2312